Handelsbetingelser

Betaling
Når du foretager en bestilling i Fil Bleu har du følgende betalingsmuligheder:
1. Bankoverførsel via netbank til Fil Bleus konto: reg.nr. 3170 konto nummer 10060230
     eller
2. Betalingskort
Når vi har registreret din betaling, sender vi en bekræftelse, og din bestilling går straks videre til “Din skrædder i Ouagadougou”.
Alle beløb er i Danske kroner og er incl. moms.
FIL bleu DK bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Er varen på lager i DK, modtager du den efter 3-4 dage, ellers tager produktion og forsendelse 3-4 uger fra værkstedet i Ouagadougou til DK.
Du vil få besked, når din bestilling er ankommet til DK og oplysning om, hvornår du kan forvente varen på din adresse.
Der kan ske forsinkelse på den lange rejse, som Fil Bleu ikke har indflydelse på.
Sker dette vil vi informere dig. Du er imidlertid berettiget til at hæve købsaftalen, såfremt det aftalte leveringstidspunkt overskrides med mere end 30 dage, og såfremt dette kan tilskrives årsager som Fil Bleu har ansvar for.
Du skal forinden give skriftlig besked om, at du ønsker aftalen hævet.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
FIL Bleu DK vil dække returnerings omkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
FIL Bleu DK
Sdr. Aarsdalevej 9,
3740 Svaneke
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i Fil Bleus webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen er anmeldt skal man senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@domæne.dk.
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.
Den finder du her FORTRYDELSESFORMULAR

Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse retur@filbleu.dk